Direktlänk till inlägg 11 juli 2009

TVÅÅKER

Av Magdalena - 11 juli 2009 23:22

Alla Dogbyteshundar, det vill säga alla tre, fick idag följa med till den årliga utställningen i Tvååker, men det var bara en som skulle in och visa upp sig och det var Arisha. Trots att hon visade upp sin allra bästa sida fick det bli ett blått band idag, men så är det ju med tycke och smak då det till syvende och sist är en bedömningssport. Tack Per för att du höll Tummelisa sällskap en stund medan jag och Arisha sprang runt i ringen ;-)

Bilden nedan är tagen av Per (BELLZELIUS) på mig och Arisha.

 

MEN det huvudsakliga nöjet på en utställning är att umgås med goda vänner och dricka massa kaffe! Vi tog det lugnt efter utställningen och satt kvar bra länge och bara njöt av att ta det lugnt! Ibland glömmer man det och hastar vidare till nästa och sen till nästa…

 

Jag fick också träffa en kanonfin Bossavkomma, Andeless Mount Blanch ’LILO’. Superfin tjej i perfekt storlek och man såg många gemensamma nämnare med vår Zinki.  Lilo blev idag BÄSTA JUNIORTIK! Stort grattis Jan, Ingela och Patricia.

 

Teresia min nyfunna spårkompis, var på plats och vi pratade om ja just det SPÅR… Vi fick många bra tips av Jan (Andeless Kennel) inför vår fortsatta träning och det tackar vi för.

 

Jag har anmält Tummelisa och Arisha till två anlag, när i tiden vet jag inte än utan blir uppringd av en viltspårdomare. Så det är en spännande sensommar och höst vi går till mötes.

 

Nästa utställning blir Ronneby och då ska Caspian ställas för första gången. Det ska bli kul!

Ha en fortsatt TREVLIG HELG!

 

Ps. GRATTIS till er alla som är nöjda med dagen idag!

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Magdalena - 27 juni 2012 01:15

Mycket, ja väldigt mycket, har hänt sedan jag skrev sist. Jag har värderat och omvärderat och har "gått" från hunduppfödare till "vanlig" hundägare. Orsaken/orsakerna är många, men framförallt handlar det om att frigöra tid för mig och mina hundar. E...

Av Magdalena - 4 april 2011 00:46

  Jag kan varmt rekommendera en valp från Ulrika. Valparna har redan fått en stabil och trygg grund att stå på då de har fått vara med om det mesta som en valp ska möta under sina första månader i livet. För fler foton och mer information kika in p...

Av Magdalena - 4 april 2011 00:28


  Jag har under en längre tid väntat in svar från Växjö Brukshundklubb om att anordna ett Uppfödar-MH i maj. Dessvärre fick jag besked nu ikväll om att det inte går att få tag i tillräckligt med folk (figuranter) så därför blir det inget av i vår. ...

Av Magdalena - 25 mars 2011 19:32


  Vi på Dogbytes vill såklart skicka massa grattishälsningar till vårt fina friendsgäng som föddes hos oss för två år sedan.   Vi hoppas att ni alla har haft en bra dag med massa godsaker!   HIPP HIPP HURRAAAAAA!!!!!       ...

Av Magdalena - 6 mars 2011 18:31


       Tummelisa blir kliad på sitt favoritställe! Hon går runt och lyfter på benet för alla som sitter ner på golvet och ber vänligt men bestämt om lite "kli". . .      Det finns så många sidor av att vara uppfödare! Den stora glädjen över våra ...

Välkommen hit!


Varmt välkommen till vår BLOGG.

33 dvärgpinschrar har namnet Dogbytes i sitt prefix och vår första kull föddes 2006 och vår sista 2010.


Våra blogginlägg

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv från juli 2007

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards