Alla inlägg under november 2010

Av Magdalena - 13 november 2010 23:31


har fått sina namn och nu väntar vi spänt på vad de resterande två ska kallas för hemma i sin vardag. Namn är svårt, tycker jag! Det ska vara lätt att säga och samtidigt vackert/häftigt och kanske inte det mest vanliga hundnamnet. Jag vet att det kluras för fullt i två hem efter namn och vi får se vad Dogbytes Lethal Weapon och Dogbytes Stand By Me till slut döps till.    Nu är alla valpar bokade och jag glädjer mig oerhört åt det då samtliga små ska få dela sitt liv med "goa människor" med toppenhem!


Jag har valt att från denna kombination spara två valpar, då detta är Tequilas sista kull och Caspians första. Dogbytes Lethal Weapon (röd hane) och Dogbytes Stand By Me (röd tik) kommer om allt går som det är tänkt att ingå i vår framtida avel....    Tusen Tack för att ni vill göra detta tillsammans med mig!   


Valparna har fått sina klor klippta för första gången och nu kikar alla sig nyfket omkring och om mindre än en vecka flyttar de ner till den stora världen som består av vårt kök. Detta vet jag kommer att glädja halvsystern Tummelisa och lektanten Arisha, då de är såååå nyfikna på femlingarna.


___________________________________________
TILL SALU-SIDAN är uppdaterad!

Av Magdalena - 2 november 2010 22:01

så det knakar gör femlingarna. Dagens vikt på de små:


Svart tik: 269 gram
Röd tik: 261 gram
Röd hane (nr 1): 273 gram
Röd hane (nr 2): 285 gram
Svart hane: 284 gram


Välkommen hit!


Varmt välkommen till vår BLOGG.

33 dvärgpinschrar har namnet Dogbytes i sitt prefix och vår första kull föddes 2006 och vår sista 2010.


Våra blogginlägg

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv från juli 2007

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards