Alla inlägg under september 2008

Av Magdalena - 29 september 2008 08:46


För er som är nyfikna på vad vi gjorde i helgen:

http://miketyson.blogg.se/

Av Magdalena - 28 september 2008 22:18


Nu är vi hemkomna från vår valpträff och Tummelisa, Tequila och Arisha har redan gått och lagt sig för natten :-)


Det har varit en fantastisk helg med många hundar samlade under ett och samma tak och många aktivititer har provats på. Kameran är fulladdad med nya bilder som kommer läggas ut inom ett par dagar på hemsidan.


Tusen Tack till er alla! Såååå underbart roligt att få se er och era härliga hundar :-)


Av Magdalena - 26 september 2008 12:13


Nu är det dags för årets kennelträff i Stenestad.

Kör försiktigt så ses vi ikväll :-)


Jag kommer inte ha tillgång till internet under helgen utan vill ni nå mig så slå en signal på min mobiltelefon:


070-585 91 06


Trevlig helg allesamman :-)

Av Magdalena - 16 september 2008 22:53


Idag har jag varit på SKK's hunduppfödarutbildning som jag startade med förra hösten och beräknas ta tre år (vi träffas en gång i månaden med uppehåll för sommaren). Vi har klarat av två kurser än så länge och dessa kurser är det som vi ska bearbeta:

Anatomi: klart!

Genetik: klart!

Juridik: påbörjad

Parning och valpning

Utfodring

Valpens beteende


När alla kurser är avklarade får vi ett diplom där det står att vi har genomgått Svenska Kennelklubbens hunduppfödareutbildning. I framtiden kan det bli krav på att man ska ha genomgått denna utbildning för att bli uppfödare, men vi får se hur det blir med det...


Idag hade vi föreläsning och frågestund med en kennelkonsulent som berättade om alla olika slags avtal, SKK's grundregler med mycket mera.

Med andra ord en givande stund. Arisha fick följa med som sällskapsdam idag och tyckte det var väldans gott att tigga skinksmörgås av bordsgrannen :-)

Av Magdalena - 10 september 2008 23:42


Drivs av min man och för er som vill se mer av vad han pysslar med
klicka här.



Av Magdalena - 10 september 2008 12:49


Så här ser senaste nyförvärvet ut som Johan inhandlade på helgens meeting, fast såklart i en mindre version. Ska bli spännande att få se det i luften framöver!



Av Magdalena - 9 september 2008 23:47


Nu har vardagens lunk kommit igång även härhemma och vi är alla inne i det berömda "ekorrhjulet". Nu när hösten har kommit på allvar känns det rätt skönt att krypa ner under en filt tillsammans med tre varma goa pinnar och se på film och knapra på något gott.


Jag ska också ta mig i kragen och lägga spår...... måste först ordna med lite "arrangemang kring det hela".  Jag har ju förmånen att ha Ingela (Andeless Kennel) som kan guida mig igenom hur allt ska gå tillväga. Tusen tack!!!


Jag har verkligen försökt att finna någon viltspårskurs här i närheten men det verkar hopplöst. Om ni vet om någon kurs här i närheten maila mig gärna :-)


dogbyteskennel@hotmail.com


Av Magdalena - 7 september 2008 10:36


Jag är förundrad över att det kan komma såååå mycket regn på en dag!!! Fältet här i Laxå förvandlades till en dyig sjöbotten och att ta sig in och ur husvagnen, med tre hundar, krävs både mod, listighet och stövlar..... plussa det hela med en dunderförkylning.....


Frånsett sjöbotten, regn och förkylning har vi tagit det riktigt lugnt och njutit av varenda ledig stund. Vad skööönt det är att ibland bara få komma iväg :-)


Johan är extra nöjd över helgens strapatser då han "slog till" och köpte ett kanonfint jetplan. Jag fick till och med välja åt honom.....;-) och det blev en L39 Albatross.



Välkommen hit!


Varmt välkommen till vår BLOGG.

33 dvärgpinschrar har namnet Dogbytes i sitt prefix och vår första kull föddes 2006 och vår sista 2010.


Våra blogginlägg

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv från juli 2007

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards