Alla inlägg under december 2008

Av Magdalena - 30 december 2008 20:38


...började vår långa väntan på vår ryska donna Arisha och ett år senare ligger hon i min famn medan jag skriver detta :-) Vi blev enormt glada över att vi, jag och Johan, fick äran att köpa henne. Det ska bli spännande att få se henne axla rollen som mamma nästa vinter.


För oss betyder hon mycket då hon inte bara är en ”importhund” utan också bär för oss otroligt intressanta linjer både på sin mammas och pappas sida. Det finns en gemensam nämnare i hennes stamtavla med Tequila och Tummelisa och det är en av mina favorithundar MALAGRIS JAKOV JAGUAR. Han finner man på pappans sida, i fjärde ledet. MALAGRIS JAKOV JAGUAR finns precis som jag nämnde hos mina tjejer Tummelisa och Tequila dock inte så långt bak utan det är Tequilas farfar.

 
  • Vill ni läsa mer om Arishas pappa Ten Luny Brem Bel Kanto, kika här
  • Vill ni läsa mer om Arishas mamma Joker Show Rossiyskaya Imperia, kika här 

 Arisha är även ögonlyst och patellaundersökt utan anmärkning. Hon har än så länge bara ställts på två officiella utställningar men fler är såklart inplanerade. Hon ställdes på annandagen på en liten inofficiell utställning och blev där BIR med HP. Nästa utställning är av annan kaliber och går under beteckningen My Dog.  

Det var lite om vår ryska tjej Arisha….


Slutligen vill vi önska ALLA ett Gott Nytt 2009. Ett nytt oskuret år som ligger och väntar på oss...spännande ;-)

Av Magdalena - 14 december 2008 00:58


Oj, nu var det ett tag sedan jag skrev något i min blogg (Tack Jennie för påminnelsen:)


Det har varit både full rulle men också samtidigt en lugn period, paradoxalt nog....


STUDIER

Jag har suttit en hel del vid min dator då vi har haft ett flertal slutuppgifter på min utbildning till speciallärare och i fredags fick jag veta att jag har klarat kursen "Specialpedagogisk forskning och praktik" på 10 högskolepoäng. Tjo hooooooo!!!! Utbildningen är på två år, totalt 90 högskolepoäng, så det är en hel del kvar, men det är roligt att få sätta sig vid skolbänken på "gamla dar".
Ordspråket att det inte går att lära en gammal hund att sitta är därmed felaktig...;-)


SNÖ!

Tro det eller ej, men snön har kommit till Moheda. Arisha tycker snön är väldigt god och mumsar gärna i sig en hel del. Tequila är vår isprinsessa och kyla med massa snö är enligt henne toppen! Tummelisa är inte mycket sämre hon utan skuttar på när vi är ute. Hm, mina dvärgpinschrar är verkligen inte frusna av sig utan busar gärna och glatt i snön. Jag har i stort sett aldrig täcken på mina men ändå så fryser de inte... Det är ju bra!


FLER STUDIER

Lagom till jul avverkade vi även kursen "Juridik" i vår lilla grupp som läser SKK's hunduppfödarutbildning. Det har varit en lärorik tid och jag ser fram emot nästa delkurs som handlar om utfodring. Stort tack till mina studiekamrater för detta året och vi ses i januari!


JUL

Jepp, då är det jul igen...
Lite julklappar som ska inhandlas och en gran som ska kläs sen är det bara att vänta på tomten.. Så passa på nu att käka lite extra pepparkakor för det sägs ju att man blir snäll av det och vem vet då kanske det ligger fler paket under granen...


2009

Planer har vi och en del nytt kommer att hända!
Mer om det får ni veta om ni följer med på vår hemsida!
Visst är det kul att vara lite hemlighetsfull ;-)


Ja, kanske en aning för tidigt att säga men med tanke på hur urusel mitt bloggande har varit den senaste tiden så säger jag det redan nu!


GOD-JUL OCH GOTT NYTT ÅR
önskar jag alla mina vänner, goa valpköpare och till er som följer min blogg och hemsida. Tack för det!

Välkommen hit!


Varmt välkommen till vår BLOGG.

33 dvärgpinschrar har namnet Dogbytes i sitt prefix och vår första kull föddes 2006 och vår sista 2010.


Våra blogginlägg

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv från juli 2007

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards