Alla inlägg den 7 juli 2009

Av Magdalena - 7 juli 2009 12:42

Phoebe på skogstur!


Det är lika skoj varje gång att öppna mailboxen och få positiva rapporter från alla våra valpköpare.  Phoebe är en härlig tjej som står stadigt med alla fyra tassarna på jorden och charmar sin omgivning, precis som det ska vara när man är en liten rödluva! Jag är ju en fotofreak och älskar att få bilder på alla våra Dogbytesvalpar, så ni som inte har skickat bilder på ett tag gör gärna det :-)


Blodspår!

Nu har det gått några dar sen jag och Tequila var i den värmländska skogen och letade skank och vi längtar stort tills nästa gång vi ska ut i spåret. Tummelisa och Arisha har tränat lika mycket på att spåra så jag hoppas att jag inom en snar framtid kan göra anlag med dessa två flickor.


Vi kommer lägga massa tid ute i skog och mark framöver, då jag märker att hundarna verkligen gillar att spåra. Tequila var otroligt spårsäker, eller som domaren sa inte en enda tass var utanför spåret! Det är det som gör att spår är himla kul då man märker att hundarna blir lyckliga av att få arbeta.


Jag hoppas att fler blev smittade av "spårsjukan" på vår träff och börjar på att träna detta med sina hundar. En dvärgpinscher mår och utvecklas allra bäst om den får använda hela sin kapacitet. Man behöver absolut inte meritera i spår utan det viktiga är att man arbetar och att hunden får en uppgift i sin vardag.


 


Avslutningsvis önskar vi er alla en härlig vecka och vi kanske ses framöver i någon skog eller på en utställning! :-)

Välkommen hit!


Varmt välkommen till vår BLOGG.

33 dvärgpinschrar har namnet Dogbytes i sitt prefix och vår första kull föddes 2006 och vår sista 2010.


Våra blogginlägg

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv från juli 2007

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards