Alla inlägg under augusti 2008

Av Magdalena - 31 augusti 2008 01:02


Nu ikväll tog vi bort valplådan från köket och Aslan såg förvånat på ;-) Han har busat, härjat och varit ute på promenader med de stora tjejerna. Ikväll får han sova hos oss i sovrummet och imorgon drar Aslan till storstan med sin nya familj. 


God-Natt på er alla :-)



Aslan sover innanför tröjan medan jag kollar mina mail



Aslan & Arisha



Av Magdalena - 29 augusti 2008 16:39


DHPPI är förkortningen över det vaccin/er som valparna har fått och vill ni läsa mer vad FASS säger om det så:  KLICKA HÄR

Av Magdalena - 29 augusti 2008 10:28


Tequila testar aktivitetsbrädan hemma hos Carola som är hennes uppfödare. Nu är det nedräkning.... :-)


Trevlig helg på er alla!

Av Magdalena - 28 augusti 2008 20:07


Glömde skriva det på min startsida, men jag passade även på att väga valparna hos veterinären idag och följande var deras vikter:


Zinki 1,3 kg
Nemo 1,3 kg
Aslan 1,4 kg
Bowser 1,5 kg

En mycket jämn och fin kull med bra vikter  :-))


I slutet på nästa vecka kommer min Tequila hem och då äntligen är mina tre svarta pärlor samlade och det ska vi fira med en liten husvagnstripp nästa helg :-)

Av Magdalena - 24 augusti 2008 21:44


Min mans stora hobby här i livet är modellflygplan i olika storlekar och med olika motorer. Idag bar det av till Oskarshamn, se länken nedan:
 

>>Modellflygets dag på Virkvarn<<

Av Magdalena - 24 augusti 2008 11:19


bland dvärgpinschervalpar blev ingen mindre än Dogbytes Homer Jay Simpson som tillsammans med husse i andra änden av kopplet erövrade både BIR & HP ! ! !


Grattis Johan & Jennie :-) Nu håller vi en tumme för finalen!


Uppdatering kommer senare under dagen på hemsidan, både med nya valpbilder och lite annat . . . först väntar vi besök av Dumle och My!

Av Magdalena - 21 augusti 2008 20:48


Har fått underbara bilder på en alldeles förträfflig liten rödluva :-)


Mer bilder kommer senare på hans egna sida.


Visst är han söt :-)

Av Magdalena - 21 augusti 2008 20:39


Jag brukar alltid låta ett lite tjockare gosigare täcke ligga på golvet. Det finns såklart fler sovalternativ, både biabädd och tygbädd, men detta vanliga "hederliga" täcke slår allt enligt hundarna. De busar, gosar och kryper gärna in under och somnar tillsammans både vuxna och valpar. Jag brukar också lägga mig ner på täcket för en mys-och busstund och gjorde så även idag. Det är såå mysigt att ha fyra valpar klättrandes och efter en stund så ligger de och snusar så nära att man känner deras varma andetag och hör deras små knorrande ljud. Då är det lätt kan jag meddela er att man själv somnar en liten stund. Dock är det inte lika mysigt att vakna tillsammans med fyra pigga valpar med hajtänder. Man kan sammanfatta det hela med att man vaknar fort ;-)


På lördag fyller gänget 7-veckor och nya bilder kommer :-)))


Välkommen hit!


Varmt välkommen till vår BLOGG.

33 dvärgpinschrar har namnet Dogbytes i sitt prefix och vår första kull föddes 2006 och vår sista 2010.


Våra blogginlägg

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv från juli 2007

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards