Alla inlägg den 1 december 2007

Av Magdalena - 1 december 2007 00:27

Blogga & Valpar

Jag är inte speciellt bra på att hålla liv i min blogg! Just nu går dock all ledig tid till att bara titta på de små valparna. Det är en så kort tid och det gäller att njuta av den. Om jag kunde så skulle jag spela in ljudet när de diar, så att ni alla fick ta del av detta underbara ljud. Det är så oerhört mysigt och totalt avslappnande och man somnar så gott av deras smackande.

 

Tequila har nu börjat lämna valparna lite smått, cirka fem minuter i alla fall och dagens höjdpunkt enligt henne är nämligen matlagning och då bara måste man kika och se vad de tvåbenta ska käka. Men så fort hon hör ett litet pip så ser man henne vända på en femöring. Sicken underbar mamma hon är vår lilla Tequila.

 

Boktips

Jag har ett boktips. Boken heter ”Aktivering - Smart lek med din hund” av Nina Roegner och Alexandra Kamis. Boken är personligt skrivet och ger massa härliga tips på hur du aktiverar din hund från valp till senior. Nu har jag inte kommit så långt i boken men jag lovar att ge en fullständig recension så fort den är utläst. Jag ska testa lilla Tummelisa och se om man kanske kan lära henne att räkna.

 

Lite mer om våra valpar 

Valparna har nu hunnit bli en vecka och bilder på de små kommer senare under dagen om jag nu kan slita mig från valplådan…och tanken är att jag ska göra en egen gallerisida åt vårt lilla Simpsongäng.


 Utställning 

120 dvärgpinschrar ska ställas i Stockholm. ETTHUNDRATJUGO STYCKEN WOW!!! Det ska bli roligt att få se så många på samma gång. Kom gärna fram och säg HEJ om ni ser mig.


Vill ni läsa mer om denna STORA utställning klicka här!

OBS! Juniorklassen har fått ny domare och ställs i ring C33 medan resterande pinnar showar loss i ring C37! Starttiden är densamma kl.9.00 Mer kan ni som sagt var läsa i länken ovan (pdf-fil)


Välkommen hit!


Varmt välkommen till vår BLOGG.

33 dvärgpinschrar har namnet Dogbytes i sitt prefix och vår första kull föddes 2006 och vår sista 2010.


Våra blogginlägg

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv från juli 2007

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards