Alla inlägg den 11 oktober 2007

Av Magdalena - 11 oktober 2007 11:51


Det finns vissa fördelar med att bo i Småland och en är närheten till skogen. Vi har faktiskt rätt många träd kvar trots besök av både Per och Gudrun ;-) Vi bor egentligen helt perfekt för framför vårt hus har vi elljusspåret och vill man inte traska runt slingan så är det bara att bege sig rätt ut i den "mörka" skogen.


Regnet det här året har fyllt upp de flesta ihåligheter i marken och små bäckar som inte har funnits tidigare har helt plötsligt uppenbarat sig. Det är bara att dra på sig gummistövlarna och traska på :-)


Hundarna fullkomligen älskar våra små äventyr i den blöta terrängen och studsar mellan de torra grästuvorna och ibland gör de en felberäkning och hamnar mitt i plurret. En dp är inte särskilt stor så pölen behöver inte vara speciellt djup för att de ska bli dyngsura! Dock har de blivit fenomenala på att finna de rätta torra grästuvorna och stockarna för att undvika att antingen halka ner eller att grästuvan försvinner ner i en pöl.


En bild från i somras, balansgång över en stock, under är det massa vatten.


Jag är också otroligt glad över att jag kan ha mina små lösa så de verkligen får springa av sig och studsa över stock och sten. Det är också fantastiskt att se hur de löser olika "terrängproblem" med att antingen balansera försiktigt eller ta ett jättehopp. Jag kan lova er att man får många goda skratt på våra små vardagsäventyr. Den största delen av vår promenad är dock vanlig skogsmark men sedan är vissa områden mer eller mindre blöta.


 Här är en "gammal" bild från i somras och Tummelisa väljer att slänga sig som Tarzan rätt in i snåret;-)


Karina är vår lilla prinsessa, första gången hon hängde med på vårt skogsäventyr tittade hon på mig och det var ungefär som hon tänkte: NI ÄR INTE KLOKA, TROR NI ATT JAG SÄTTER NER MINA TASSAR I DET HÄR BLÖTA!!! Men, då upptäckte hon Tequila som hoppade mellan grästuvorna över pölarna och balanserade på stockarna och då slog hon följe. Så nu när jag tar fram gummistövlarna vet även hon vad som väntas och då studsar hon som en liten gasell i hallen :-))



Välkommen hit!


Varmt välkommen till vår BLOGG.

33 dvärgpinschrar har namnet Dogbytes i sitt prefix och vår första kull föddes 2006 och vår sista 2010.


Våra blogginlägg

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv från juli 2007

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards